Ella är hos mig idag!

Hej alla läsare!
Idag har Ella sovit över hos mig! Det var superkul igår för att då gjorde vi egna pizzamackor! Dom blev jätte goda!

Sedan innan vi gick och la oss så tittade vi på film. Den var bra!

Idag ska vi ut och fota lite och se på film. Vi ska gå till skogen och fota. Sedan ska vi ta foton på min katt (Gosar). Vi kanske lägger ut några bilder som vi har tagit. Ni får helt enkelt vänta och se ;)

Imorgon ska Ella tävla! Jag kanske ska åka och titta men om jag inte gör det får jag messa eller ringa och fråga vilken placering hon kom på!! Jaja men det är imorgon så det är långt kvar tills hon ska tävla!

Men nu ska jag bjuda på min egna kröninka som jag har skrivigt! Jag hoppas att ni tycker att den är bra!
Men kom ihåg att det är copyright på den! (du får alltså inte kopiera!)


Krönika av Gabriella Svensson: Börja träna istället för att ligga i soffan!

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Om du ligger i soffan hela dagarna eller halva dagarna så får du sluta med det. Gå ut och jogga eller cykla istället för att ligga i soffan och lata dig. Ha lite kul. Umgås med folk eller gå ut på stan med en kompis.

Din kropp mår mycket bättre av att vara ute och röra på sig. Ät lite broccoli till maten eller ät en morot. Det är mycket nyttigare än en soffa. Gå med i någon klubb. Börja åka konståkning eller spela innebandy eller någon annan sport. Bara gör något!

 

Vad är det som är roligt med att ligga i soffan och lata sig och låta kroppen må dåligt hela dagarna? Varför förstör ni era kroppar? Ni får gärna ligga i soffan och lata er men gör inte det hela dagarna spring, jogga eller något annat också!!

 

 

Jag håller på med konståkning och det kan jag verkligen rekommendera!! Ni som inte håller på med någon sport eller till er som vill byta sport eller till er som redan går i konståkning lyssna här:

 

Isdala konståkningsklubb är en konståkningsklubb (det hör man på ordet) som är världens bästa klubb! Den är världens bästa för att:

 

  • Alla blir lika behandlade
  • Alla får sina åsikter hörda
  • Tränarna förklarar på bästa sättet
  • Tränarna visar på bästa sättet
  • Tränarna tar med sig redskap som vi använder på isen
  • Tränarna har möten

 

Så ni förstår hur bra klubben är.

 

Jag mår så bra i kroppen och i själen när jag tränar eller har tränat. Om inte jag får träna eller göra något som liknar träning (om jag inte får anstränga mig eller svettas) så blir jag både rastlös och inte så trevlig att ha med att göra. Ni kanske känner i gen er i detta (att ligga i soffan hela eller halva dagarna) att ni blir rastlösa och otåliga och då lägger ni er i soffan i stället för att gå ut och springa. Så tänk på detta att om ni blir rastlösa att ni då går ut och springer en sväng istället för att lägga er i soffan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0